Toimitusehdot

Nämä ovat TMK Tori- ja markkinakaupan palvelukeskus Oy / Grillikeskus.fi verkkokaupan yleiset voimassa olevat toimitusehdot.
Y-tunnuksemme on 0951922-0.

1. Yleistä

Nämä sopimusehdot ovat voimassa siinä muodossa, kun ne olivat tilauksen tekohetkellä Grillikeskus.fi verkkokaupan www-sivuilla luettavissa.

Kuluttajakauppoihin sovelletaan Suomen ja Euroopan Unionin kuluttajakaupasta ja etämyynnistä antamia lakeja. Mikäli kuluttajan oikeudet rajoittuisivat näitä sopimusehtoja sovellettaessa siitä, mitä kuluttajansuojalaissa on määrätty, noudatetaan kuluttajansuojalain määräyksiä.

Pidätämme oikeuden muuttaa näitä sopimusehtoja ilman ennakkoilmoitusta.
Täydelliset yhteystietomme löydät täältä.


 2.  Asiakas ja asiakastiedot

Myymme verkkokaupassa tuotteitamme ja palveluitamme 18 vuotta täyttäneille yksityishenkilöille (jäljempänä kuluttaja). Mikäli olet alle 18-vuotias, tarvitset verkkokaupassamme asiointiin holhoojasi luvan. Holhoojan lupa tulee toimittaa kirjallisena.

Myymme tuotteitamme ja palveluitamme verkkokaupassa myös yrityksille ja muille yhteisöille. Yritys- ja yhteisöasiakkaita koskevia erityisehtoja on kohdassa 11. Kyseiset ehdot eivät tule sovellettaviksi kuluttajakaupoissa.

Asiakas on velvoitettu luovuttamaan tilausta tehdessään täydelliset yhteystietonsa, jotka sisältävät kuluttaja-asiakkaalta vähintään nimen, osoitteen ja puhelinnumeron sekä mahdollisesti sähköpostiosoitteen. Yritysasiakkailta vaadittavat tiedot ovat yhteyshenkilön nimi, puhelinnumero ja sähköposti sekä y-tunnus, postiosoite, puhelinnumero tai –numerot ja tarvittaessa laskutusosoite.

Asiakastietojen keräämistä koskevaa tietoa löydät täältä. TMK Tori- ja markkinakaupan palvelukeskus Oy ei luovuta asiakastietoja eteenpäin.


 3. Tuotteet ja hinnat

Verkkokauppamme hinnat sisältävät arvonlisäveron, mutta eivät kuljetusta ellei toisin ole mainittu. Jos hinnastossa on selviä hintavirheitä, tuotetta ei myydä selvästi alempaan hintaan, jos voidaan olettaa asiakkaan ymmärtäneen virheen olemassaolo.

Mikäli ostetun tuotteen tai palvelun hinta nousee ennen toimitusta, noudatetaan alkuperästä kaupantekohetken hintaa. Mikäli  tuotteen hinta laskee ennen toimitusta toimitamme tuotteen uudella edullisemmalla hinnalla.

Asiakkaan toivomuksesta valmistetuille, tilatuille tai muokatuille tuotteille ei myönnetä yksipuolista peruutusoikeutta. Peruutuksen yhteydessä tilauksesta mahdollisesti aiheutuneet kustannukset peritään kokonaisuudessaan ostajalta.


 4. Tuotetuki

Annamme tuotetukea ja käyttöopastusta myymiimme tuotteisiin kotisivuillamme kohdassa Tuotetuki sekä sähköposti- että puhelinneuvonnan muodossa.
Lähetä tukipyyntösi asiakaspalveluumme. Vastaamme tukipyyntöösi 1-2 arkipäivän kuluessa sähköpostisi vastaanottamisesta. Mikäli haluat, että kontaktoimme sinua puhelimitse, liitä sähköpostiisi myös puhelinnumerosi.


 5. Takuu

TMK Tori- ja markkinakaupan palvelukeskus Oy myöntää tuotteille 12kk takuun. Ostaja on velvollinen tutustumaan tuotteen mukana toimitettuihin takuuehtoihin ennen tuotteen käyttöönottoa. Takuuehdot löytyvät käyttöohjeista.
Huomaa, että käytännössä kaikkien laitteiden takuuehtojen mukaan laiteen fyysinen avaaminen (esim. Kaasusäätimen purkaminen) päättää takuun ja kuluttajansuojalain mukaisen virhevastuun voimassaolon.


 6. Tilaaminen

Tilaaminen tai ostaminen Grillikeskus.fi verkkokaupasta ei vaadi rekisteröitymistä.
Kun tilaus tulee järjestelmäämme, lähetämme asiakkaalle tilausvahvistuksen sähköpostilla. Kun olemme vastaanottaneet tilauksen ja asiakkaalle on lähetetty tilausvahvistus sähköpostilla, se on asiakasta sitova.

Tuotevalikoimamme ja hinnastomme ovat kokonaisuudessaan nähtävissä verkkokaupassamme. Hinnoista on ilmoitettu verollinen hinta. Varaamme oikeuden myynnin rajoittamiseen esim. tuotteen tilapäisten saatavuusongelmien vuoksi.

Tilauksen tekeminen edellyttää, että asiakas antaa yhteystietonsa verkkokauppamme pyytämässä muodossa. Kuluttaja-asiakkaiden osalta tämä tarkoittaa vähintään nimen, postiosoitteen, puhelinnumeron ja sähköpostisoitteen luovuttamista.

Yritys- ja yhteisöasiakkaiden osalta tarvitaan yrityksen nimi, osoite, puhelinnumero,  Y-tunnus sekä yhteyshenkilön nimi, puhelinnumero ja sähköpostiosoite.

Pidätämme oikeuden rajoittaa tuotteiden myyntiä poikkeuksellisen suurissa erissä.

Ota kimppa- tms. yhteistilausten ja projektimyynnin sekä näitä koskevien tarjouspyyntöjen osalta sähköpostitse yhteyttä asiakaspalveluumme.


7. Sitovan kauppasopimuksen syntyminen ja maksaminen

Maksaminen Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Visma Pay (Visma Payments Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Visma Payn verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Visma Pay tai Visma Payments Oy. Visma Pay välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.

Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.

Lue lisää Visma Paysta: https://www.visma.fi/vismapay/

Maksutavat Visma Pay -palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit, sekä Jousto, Fellow Lasku ja Fellow Yrityslasku.

MobilePay: Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.

Jousto lasku ja osamaksu: lasku ja osamaksu on kotimainen palvelu, jolla teet ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto on tarkoitettu yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti. Joustolla saat 30 vuorokautta korotonta ja kulutonta maksuaikaa. Laskun saatuasi voit päättää maksatko sen kokonaan vai osissa. Osamaksulla voit maksaa ostoksesi jopa 36:ssa erässä, alkaen 9,90 eur/kk. Jousto osamaksun kustannukset ovat 3,90 eur/kk ja 19,90%:n luottokorko. Voit maksaa Joustolla 30–3000 euron ostoksia. Luotonmyöntäjänä toimii Aurajoki Nordic Oy. Lue lisää Joustosta osoitteessa www.jousto.com.

Pivo: Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: https://pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot/

Fellow Yrityslasku
Markkinoiden helpointa B2B ostamista
Ostaminen Fellow Yrityslaskulla onnistuu lähes aina pelkkien yhteystietojen avulla, ilman vahvaa tunnistautumista. Riittää, että pystymme varmistamaan ostajan ja hänen edustaman yrityksen välisen yhteyden. Lasku lähetetään ensisijaisesti verkkolaskuna, mutta myös sähköpostilasku ja paperilasku ovat mahdollisia. Meillä on valmiina tiedossa yritysten viralliset verkkolaskuosoitteet, joten myös laskutusosoitteen valinta on helppoa. Ostolaskun käsittely on suunniteltu yritysostajan kannalta mahdollisimman sujuvaksi ja ostaja saa lisätty laskulle laskun kohdentamiseen tarvittavat viitetiedot. Lisäksi laskulta löytyy ALV-erittely.

Fellow Yrityslaskun normaali maksuaika on 14 vuorokautta. Halutessaan maksuaikaa voi pidentää jopa 60 vuorokauteen. Fellow Yrityslaskun luottoraja on 5000 €. Jos yrityksenne tarvitsee korkeamman luottorajan, voitte olla yhteydessä Fellow asiakaspalveluun. Fellow Yrityslaskun mahdollistaa Fellow Bank Oyj. Lisätietoja Fellow Yrityslaskusta löytyy seuraavasta linkistä: https://www.fellowpankki.fi/

Visma Pay -maksupalvelun yhteystiedot
Visma Payments Oy (Y-tunnus 2486559-4)
Sähköposti: helpdesk@vismapay.com
Puhelin: 09 315 42 037 (arkisin klo 8-16)
Postiosoite: Brahenkatu 4, 53100 Lappeenranta


 8. Toimittaminen, toimitusajat ja toimituskulut

Ostetut tuotteiden toimitus voidaan hoitaa seuraavilla tavoilla:

  1. Voit noutaa tilaamasi tuotteet myymälästämme
  2. Voit myös sopia noudon TMK järjestämistä tapahtumista ilman erillisiä rahtikuluja.
  3. Voimme toimittaa tilaamasi tuotteet lähimpään Matkahuollon toimipisteeseen.

Toimitamme ostetut tuotteet kuljetukseen normaalisti 1-4 päivän käsittelyajalla. Mikäli tilaus käsittää useita tuotteita, toimitamme tilauksen kuljetukseen, kun kaikki tuotteet ovat varastossamme.

Toimituskulut määräytyvät painon mukaan. Verkkokauppa laskee ostoskorin painon ja kertoo toimituskulujen suuruuden tilausta tehdessä.


 9. Toimituksessa rikkoutuneet tuotteet

Valitettavasti huolellisesta pakkaamisesta huolimatta ei aina onnistu kuljettamaan paketteja ehjänä perille. Tämän takia on hyvä jo lähetystä noudettaessa tarkistaa paketin kunto ja mahdolliset vauriot paketissa. Mikäli lähetys on vaurioitunut kuljetuksessa, tee HETI vahinkoilmoitus Matkahuoltoon. Ota myös yhteys meihin tästä, niin sovimme uuden tuotteen toimituksesta.


 10. Palautusoikeus ja tuotteiden palauttaminen

  • Ilmoita meille puhelimitse tai sähköpostitse että olet palauttamassa tuotetta.
  • Palauttaminen on ilmaista
  • Palautusaika on tuotteen noudosta on 14 päivää
.
  • Palautettavaa tuotetta / tuotteita saa normaalisti kokeilla ja käyttää, kuitenkin siten ettei tuotteeseen / tuotteisiin synny mitään käyttämisen jälkiä tai vahinkoja. Kaikki tuotteen / tuotteiden osat tai ominaisuudet tarvitsee palauttaa alkuperäisessä paketissa.
  • Palauttaminen onnistuu Matkahuoltoon, tuotetta EI SAA palauttaa muulla tavalla, jos siitä ei ole erikseen sovittu meidän kanssa
  • Viallinen tuote vaihdetaan ainoastaan samaan uuteen nimikkeeseen. Mikäli sitä ei ole valikoimassa, palautamme kauppasumman tilillenne tuotteen tarkistuksen jälkeen. Jos tuotteella on muita palautusehtoja, niistä on mainittu aina erikseen tuotetiedoissa.
  • Tuotteen palautus kestää normaalia postia pidempään, keskimäärin 3-12 arkipäivän sisällä kun se on meillä.
  • Palautamme tilauksen kauppasumman tilillenne, heti kun palautus on saapunut meille.
  • Maksamme palautettavan tuotteen Matkahuollon toimituskulut, mikäli palautettava tuote on mahdollista toimittaa normaalina pakettina. Erikoiskuljetusyksikköinä toimitettujen tuotteiden kuljetusta ei hyvitetä, eikä paluukuljetusta makseta.
  • Toimitettuihin tuotteisiin mahdollisesti liittyneiden asennustöiden kuluja ei palauteta.
  • Emme lunasta bussiennakolla lähetettyjä palautuksia.
  • TMK Tori- ja markkinakaupan palvelukeskus Oy ei ole vastuussa huolimattomasti ja sopimusehtojen vastaisesti pakattujen palautusten vahingoittumisesta. Asiakkaan puolelta tulleesta virheestä aiheutuneet kustannukset peritään asiakkaalta.
  • TMK Tori- ja markkinakaupan palvelukeskus Oy pidättää oikeuden periä kustannukset asiakkaalta, jos asiakaspalautus on tehty aiheetta tai sopimusehtojen vastaisesti. Asiakkaalta peritään TMK Tori- ja markkinakaupan palvelukeskus Oy:n käsittely- ja toimituskulut.

PALAUTUKSEN TEKO-OHJE:

Ilmoita meille puhelimitse tai sähköpostitse että olet palauttamassa tuotetta.
Laita pakettiin mukaan yhteystietosi tilinumeroineen (esimerkiksi. kopio kuitista
)
Vie palautettavat tuotteet Matkahuoltoon pakattatuina ja suojattuina
.

Kerro Matkahuollossa, että kyseessä on TMK Tori- ja markkinakaupan palvelukeskus Oy / Grillikeskus.fi verkkokaupan asiakaspalautus ja vastaanottaja maksaa rahdin. Emme lunasta bussiennakolla lähetettyjä palautuksia.

Pakettiin osoitteeksi on laitettava
TMK Tori- ja markkinakaupan palvelukeskus Oy / Grillikeskus.fi
Merstolantie 27
29200 Harjavalta

Ota lähetyksestä tuleva kuitti talteen se on ainoa keino lähettämisen todistamiseksi.


 11. Yritys- ja yhteisöasiakkaita koskevat erityisehdot

TMK Tori- ja markkinakaupan palvelukeskus Oy:n sekä yritys- ja yhteisöasiakkaiden välisiin kauppoihin sovelletaan näiden sopimusehtojen ohella Suomen kauppalakia.

Tuotteet ja palvelut myydään sellaisina kuin ne ostohetkellä ovat.

Myönnämme yritysasiakkaille 14 päivän rajoitetun palautusoikeuden verkkokaupasta ostettuihin tuotteisiin. Palautettavien tuotteiden tulee olla avaamattomissa myyntipakkauksissa.

TMK Tori- ja markkinakaupan palvelukeskus Oy ei vastaa ostetun tuotteen virheestä mahdollisesti aiheutuvista välittömistä tai välillisistä vahingoista. TMK Tori- ja markkinakaupan palvelukeskus Oy vastuu tuotteen virheestä rajoittuu kaupan purkamiseen ja kauppahinnan palauttamiseen.